Inloggen Menu
Organiseer zelf iets

Organiseer zelf iets

Iédereen die muziek en z’n lokale scene een warm hart toedraagt kan Lokale Helden mee organiseren: als stad of gemeente, als school, concertzaal, jeugdbeweging of jeugdhuis, maar ook muziekcentra, cafés, winkels, sportclubs, muziekscholen, cultuurcentra, musea, jij in je straat of huiskamer …

Tips & tools

Hier vind je een actieplan als leidraad en praktische financiële en communicatietools voor iedere organisator.

lees meer

Lokale Jeugdbeweginghelden

De eerste jeugdbeweging die geen concert of feest weet te organiseren moeten we nog tegenkomen. En ons buikgevoel zegt ook dat het aandeel groepen dat geen enkele muzikant of dj in de rangen heeft aanzienlijk kleiner is dan zij die dat wel hebben. Kortom: Lokale Helden is op het lijf van de gemiddelde jeugdbeweging geschreven. Een paar ideeën...

Werk met álle muzikale spelers aan één project

Support your local scene! Lokale Helden is all about nieuwe samenwerkingen, nieuwe locaties, van de pot gerukte projecten die een buurt (weer) doen opleven en bands, dj’s, muzikanten en publiek naar buiten lokken. 

Muzikale Boodschappen

Geen plek te vreemd om je lokale helden te presenteren aan je lokaal publiek. Tijdens Lokale Helden kan je je muzikale boodschappen doen bij de lokale middenstand. Optredens bij jouw bakker of slager, concerten in de lingeriewinkel, akoestische sets bij de bloemist, niets is te gek!

A New Blend

Mix it up! Verras met nieuwe muzikale combinaties of grijp je kans om kersverse fusies of samenwerkingen in de bloemetjes te zetten. Wie weet ontstaan er buitengewone verbintenissen die je zelf nooit had kunnen bedenken! Lokale Helden is dé gelegenheid bij uitstek om vaste samenstellingen op te breken en te experimenteren.

Bekende Helden

Alle grote muzikale helden begonnen ooit als Lokale Helden. Die helden terugbrengen naar een podium op de plaats waar het ooit allemaal begon is niet alleen erg fijn voor het publiek, ook de artiesten in kwestie genieten vaak van de ervaring én ze kunnen als hoofd-act de aandachts- (pers!) en publiekstrekker zijn voor onbekend lokaal talent.